2009年5月23日星期六

面试过程

我是5月21日在lembah pantai那里面试的。
作文题目是:1)提高中学的华语程度之我见。 2)记一场大水灾。
组别讨论的题目是:
aktiviti kokurikulum
(i) Semasa kamu belajar, kenapakah pihak kementerian ingin menekankan aktiviti kokurikulum
(ii)apakah yang anda dapat menyumbangkan kepada shasiah, pestasi pelajar?

后来,个人的面试,两位考官都是马来人。我觉得人很nice。但是全部之前的被问的人都被他们二人讲和调难。到我的时候对着我笑和很好谈。
他们先问了我从哪里来。然后,才慢慢进入考题。
他们用了国语面试。
他们问了关于isu semasa pendidikan,“PIPP”(nyatakan enam teras),falsafah pendidikan malaysia(empat kompenen,yang manakah perlu ditingkatkan?)。